Peugeot a lasat recent noul model 308, un hatchback compact cu un design foarte curat, dar elegant în acelaşi timp. Practic producătorul francez a decis să uite toate modelele din seria 300 pe care le-a fabricat anterior, a luat o foaie albă de hârtie şi iată rezultatul: o maşină cu un aer proaspăt şi rafinat. Am remarcat noul 308 încă de când au apărut primele fotografii oficiale, nu neapărat datorită exteriorului ci mai ales din cauza interiorului foarte curajos. Designerii au mers pe un stil minimalist, reducând la maxim numărul de butoane de pe planşa de bord şi mutând comanda tuturor funcţiilor obişnuite pe ecranul central tactil de 9.7 inci. Meniurile includ: aer condiţionat, pachet de asistenţă la condu-cere (computer de bord, asistent unghi mort, etc), multimedia (radio, cartea tehnică a maşinii interactivă, vizualizare fotografii, conexiune USB/iPod, etc), na-vigaţie, telefon, aplicaţii (Connect Apps). Volanul este mic în diametru, iar conducătorul vede indicatoarele de bord peste volan şi nu prin el, ca la 99,9% dintre celelalte maşini. Pe ansamblu, renunţarea la aglomerarea de butoane de pe planşa de bord e o idee foarte bună, rezultând un interior simplu, elegant, eficient. Un alt lucru spectaculos este plafonul în întregime din sticlă - lumina naturală de la interior dă o senzaţie plăcută de spaţiu.Revenind un pic la exterior, trebuie remarcat designul spectaculos al luminilor spate, cu cele trei dungi roşii verticale, dar şi modul în care tehologia LED este integrată în partea frontală.
Am condus un model 308 cu motorizare diesel 1.6 eHDI de 115 CP, cutia de viteze fiind manuală, cu şase trepte. Maşina avea şi sistemul “Stop&Go”, care la oprirea la semafor opreşte motorul şi-l reporneşte în momentul în care se apasă ambreiajul. Sistemul acţionează foarte discret şi contribuie la obţinerea unui consum de carburant mai scăzut în reg