CEA MAI BUNA RAMPA DE LANSARE
Cand am ajuns prima data in redactia ZF, mi s-a spus ca este cea mai buna rampa de lansare in presa economica din Romania. Propozitia mi s-a intiparit ca un tatuaj in minte, dar abia ulterior am inteles cam cate valente poate avea. Ziarul Financiar nu are puterea de a lansa doar jurnalisti, ci si afaceri, ideologii de business si trenduri de piata.
La nivel editorial, scoala ZF si-a pus amprenta asupra intregului trust, indiferent ca lua forma unui articol din Ziarul Financiar, Target, Media & Advertising sau Business Magazin.Uitandu-ma acum peste sirul de mesaje scrise de fosti redactori ZF, actuali top si middle manageri in companii de renume international, inteleg parca si mai bine cam cat de puternic poate fi impactul acestei publicatii in viata unui om sau a unei companii.
ZF mi-a oferit ocazia sa interactionez cu unii dintre cei mai puternici CEO din Romania. Mi-a deschis nu doar orizonturile catre mediul corporate, ci si sufletul catre o breaslape care am ajuns sa o indragesc si sa o stimez ca pe propia familie.
Nu pot sa uit noptile tarzii in redactie, cand degetele luau foc pe tastatura sub presiunea dead-line-ului, pe fundalul dezbaterilor aprige pe teme macro. Sau “certurile” pe subiecte noi ori, cele mai pretioase, sfaturile valoroase primite de la colegii mei in scurtele momente de respiro.Unele dintre acestea imi sunt utile si acum, la ani buni dupa ce am parasit redactia pentru o cariera in marketing & comunicare.
Lectia #1, de la Sorin Pislaru: CONCIZIA
La interviul de angajare, Sorin mi-a cerut sa transpun un articol de 10,000 de semne in limba engleza, intr-un text de 3,000 de semne in limba romana. Am avut nevoie de 5 ore si o derogare de la limita, dar asa am descoperit prima, si poate cea mai dificila regula din comunicare.
Lectia #2, de la Cristian Hostiuc: COPYWRITING