Piaţa auto a scăzut cu 8,1% în primele 11 luni, la 73.946 de unităţi, la autoturisme fiind înregistrat un declin de 7,2%, până la 62.033 de unităţi, potrivit datelor comunicate de APIA, care notează că în intervalul iulie-noiembrie vânzările au fost pe plus, având o creştere medie de 4,1%.
„În continuare, vânzările pe piaţa din România sunt susţinute de achiziţiile realizate de către persoanele juridice, (74% din totalul volumelor la 11 luni). În ceea ce priveşte situaţia pe luna noiembrie, raportul este şi de această dată favorabil achiziţiilor realizate de către persoanele juridice, care reprezintă 81% din total, în ciuda funcţionării programului Rabla, care în ultimele patru luni (iulie-octombrie) echilibrase într-o oarecare masură situaţia comparativ cu primele luni ale anului. Practic, în noiembrie s-a revenit la dezechilibrul înregistrat în primele luni ale anului, când acest raport era net în favoarea persoanelor juridice (peste 80%).“
În noiembrie, piaţa s-a redus cu 1,1% faţă de luna anterioară, la 8.204 unităţi, din care 6.633 de autoturisme, 1.437 vehicule comerciale şi 134 de autobuze. APIA notează că vânzările de autoturisme din producţia naţională au înregistrat în ultimele cinci luni creşteri importante faţă de 2012, la 11 luni fiind înregistrat un plus de 8,5%, comparativ cu vânzările mărcilor din import, care au rămas în zona negativă (-12,7%).
La autoturisme, topul pe mărci după 11 luni este condus de către Dacia, cu 20.599 unităţi vândute (33,2% din total), urmată de Volkswagen (6.927 unităţi / 11,2%), Skoda (4.956 unităţi / 8%), Renault (3.661 unităţi / 5,9%), Ford (3.367 unităţi / 5,4%) şi Opel (2.546 unităţi / 4,1%).
Pe modele, Dacia Logan a rămas pe primul loc, urmat de Sandero, Duster, Skoda Octavia şi Volkswagen Golf, ultimele două făcând schimb de locuri faţă de situaţia înregistrată la 10 lun