* "Există, în continuare, o complicitate regretabilă între jurnalişti şi patronii care urmăresc interese exclusiv politice şi economice"
Corina Vinţan conduce de peste şase ani Links Associates, specializată în Public Affairs (PA) şi Public Relations (PR), iar în perioada 2005 - 2007 a fost purtător de cuvânt în Ministerul Afacerilor Externe.
Corina Vinţan este unul dintre cei mai influenţi specialişti în domeniul comunicării, în special Public Affairs, relaţii cu mass-media, branding şi comunicare corporate. Roşia Montană Gold Corporation este unul din clienţii Links Associates.
Conceptul de Public Affairs (lobby) aduce faţă în faţă mediul de afaceri şi factorii de decizie la nivel politic sau ai unei comunităţi pentru realizarea unui obiectiv de interes public.
În interviul pe care ni l-a acordat, Corina Vinţan ne-a povestit despre dezvoltarea conceptului de Public Affairs pe piaţa autohtonă, dar şi despre firma pe care o conduce.
Reporter: Cum caracterizaţi conceptul de lobby sau Afaceri Publice pe piaţa autohonă, comparativ cu străinătatea?
Corina Vinţan: În primul rând, aş spune că este o activitate pe care mulţi încă nu o înţeleg, iar alţii sunt de-a dreptul suspicioşi şi temători în faţa ei. Activitatea de Public Affairs face parte din jocul democratic şi contribuie la deschiderea politicilor publice formulate de către instituţiile statului către adevăraţii beneficiari: companii şi cetăţeni. Nu este nimic suspect în dorinţa unui actor economic de a face parte dintr-un proces de consultare cu privire la o politică publică care îl afectează în mod direct. Uităm de multe ori că, în spatele unei astfel de companii care doreşte să influenţeze decizia publică, se află în fapt un interes particular generalizabil. O companie precum Ford, Dacia sau Petrom are interese care privesc în mod direct cetăţeanul de rând. Dacă tu ca