Noul mers al trenurilor de Cãlãtori a intrat în vigoare duminicã, pânã în 13 decembrie 2014 urmând sã fie puse în circulatie, zilnic, 1.169 de trenuri, cu aproximativ 200 mai putine decât în planul de mers 2012 – 2013.
În traficul intern, CFR Cãlãtori va asigura si în 2014 serviciul public de navetã între marile orase si localitãtile din proximitatea acestora. Totodatã, se va mentine mersul de tren cadentat pe rutele unde conditiile de circulatie si exploatare permit acest lucru si unde traficul de cãlãtori plãtitori este cu preponderentã de navetã, respectiv Bucuresti Nord – Pitesti – Craiova prin Rosiori Nord, Bucuresti Nord – Ploiesti si Constanta – Mangalia (în sezonul estival), aratã CFR Cãlãtori, într-un comunicat de presã. Pentru a ajunge în zonele turistice, cum sunt Valea Prahovei si Vatra Dornei, pasagerii vor avea în continuare la dispozitie un numãr suficient de trenuri, în functie de sezon si de trafic, a precizat sursa citatã. Fatã de 2013, toate trenurile InterRegio vor circula zilnic, cu exceptia a trei perechi de trenuri pe ruta Bucuresti Nord – Ploiesti. În plus, din 1 februarie va fi introdusã câte o pereche de trenuri pe fiecare dintre rutele Bucuresti Nord – Constanta, Galati – Constanta si Drobeta Turnu Severin – Timisoara Nord . Totodatã, se va relua legãtura Bucuresti Nord – Cluj Napoca prin Simeria, cu trenurile IR 1823/1824, iar trenurile IR 1621/1622 vor conecta Bucuresti Nord de Timisoara prin Arad. În noul an, pasagerii vor avea la dispozitie zilnic trenuri internationale directe de la Bucuresti Nord cãtre Viena (cu preturi de la 39 euro pe sens), Budapesta (de la 29 euro pe sens), Sofia, Istanbul, Chisinãu. De asemenea, oferta de transport international include trenuri zilnice directe cãtre Budapesta din Timisoara, Brasov, Târgu Mures si Cluj-Napoca. Din Timisoara, pasagerii pot cãlãtori zilnic cãtre Belgrad, prin Vârset, cu un