Numărul companiilor care acordă astfel de tichete angajaţilor în perioada sărbătorilor de iarnă a crescut cu 8%
Firmele preferă această metodă de motivare datorită facilităţilor fiscale, ce le ajută să reducă cheltuielile cu 35%
Perioada sărbătorilor de iarnă din acest an vine cu o nouă creştere a numărului companiilor care preferă să-şi motive angajaţi prin tichete de vacanţă şi tichete de cadou, unul din principalele motive fiind avantajele fiscale, care îi ajută pe angajatori să reducă cheltuielile cu până la 35%.
Potrivit unui studiu realizat de compania Sodexo România, Pe parcursul lui 2013, aproximativ 60% dintre companiile care au acordat tichete de vacanţă sau tichete cadou angajaţilor lor au peste 1.000 de angajaţi. Cea mai mare cerere a venit din industria chimică şi metalurgică (82%), auto (5,6%) şi alte servicii (3,3%). Tichetele de vacanţă beneficiază în prezent de cea mai importantă facilitate fiscală din categoria beneficiilor extrasalariale, de 4.800 de lei/an/angajat.
„O parte din companiile care au bugete rămase neutilizate la final de an aleg să-şi recompenseze angajaţii sau partenerii de business oferindu-le posibilitatea de a-şi alege singuri cadourile preferate, în cazul tichetelor de cadou, sau de a merge într-o vacanţă în România. Observăm că această tendinţă este în creştere în acest an, întrucât cu 8% mai multe companii au optat până acum pentru recompensarea angajaţilor cu tichete în perioada Sărbătorilor de iarnă, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2012”, a declarat într-un comunicat remis redacţiei, Jean Istasse, CEO Sodexo România.
Facilităţile fiscale existente pentru cele două categorii de beneficii extrasalariale ajută companiile să îşi reducă cheltuielile cu 35%, iar pentru beneficiari, puterea de cumpărare creşte cu 54%, decât dacă ar primi echivalentul valoric al acestora în bani. Pentru sumele