După ce vineri reprezentanţii F64 au anunţat că magazinul are un investitor străin, astăzi surpriza a venit. A fost doar o mişcare de marketing surprinzătoare şi şocantă, în care magazinul şi-a anunţat cifrele şi strategia de sărbători: F64 a devenit magazinul lui Moş Crăciun.
În 2013, F64 şi-a extins categoriile de produse, prin smartphone-uri şi tablete. După mediatizata campanie Black Friday, F64 a înregistrat o creştere în zona echipamentelor foto-video cu specificaţii premium de 70%, comparativ cu anul trecut.
În anul 2013 clienţii F64 au făcut 133 de milioane de fotografii. Atât însumează cardurile vândute de magazinul online. Anul 2013 se termină pe plus pentru F64, chiar dacă piaţa foto este în scădere cu 20% pe piaţa de aparate foto şi scăderi 4% pentru DSLR. Trendul este descendent, a anunţat fondatorul F64 Marian Alecsiu.
“Sperăm să încheiem anul 2013 cu o cifră de afaceri de 20 de milioane de euro, în creştere cu 12% faţă de anul trecut. F64 are un market share de 40%, conform Gfk pe piaţa DSLR”, a spus Alecsiu.
Din ce în ce mai mulţi amatori de fotografie iau în considerare smartphone-urile, care au ajuns la un nivel satisfăcător pentru o fotografie utilizată pe internet, a mai declarat Alecsiu.
Anul 2013 faţă de 2012 poate fi considerat un an bun pentru zona e-commerce, dar nu şi pentru piaţa foto, având în vedere că aceasta a scăzut cu 15%. Totuşi, în aceste condiţii, business-ul F64 a înregistrat o creştere de 12 procente.
Vânzările aparatelor mirrorless s-au dublat, iar vânzările aparatelor compacte şi DSLR au crescut cu 8,6 procente. Accesoriile pentru aparatele DSLR au înregistrat şi acestea vânzări mari pentru mid şi high level, cum ar fi: obiective, memorii, filtre şi imprimante foto.
F64 a fost înfiinţat în urmă cu 12 ani de către Marian Alecsiu şi Daniela Becheru. Iniţial a fost o afacere mică, între