* Chiriţoiu: "Ar fi posibilă anularea conversiei datoriilor în acţiuni, deşi acest lucru nu este prevăzut expres în lege"
* Fenechiu: "Anularea conversiei ar însemna falimentul CFR Marfă"
Lipsa continuării procesului de privatizare a companiei CFR Marfă ar reprezenta o situaţie extraordinară, de urgenţă, potrivit unui proiect legislativ publicat spre dezbatere de Ministerul Transporturilor.
Acesta arată că, dacă societatea de stat nu va mai fi privatizată, conversia datoriilor în acţiuni realizată în vederea înfăptuirii procesului de vânzare a pachetului majoritar de acţiuni de la CFR Marfă "este pasibil a fi anulată, cu toate efectele subsecvente". "Situaţia economico-financiară a CFR Marfă s-ar deteriora ireversibil, determinând influenţa negativă a rezultatului exerciţiului financiar, ceea ce concură la influenţarea negativă a situaţiei economico-financiare a ţării, conform monitorizării la care este supusă Societatea Naţională de Transport Feroviar de Marfă CFR Marfă de către Fondul Monetar Internaţional. Toate aceste elemente descrise vizează interesul public şi constituie o situaţie de urgenţă şi extraordinară a cărei reglementare face obiectul unei ordonanţe de urgenţă", subliniază iniţiativa legislativă.
Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei, ne-a spus că anularea conversiei datoriilor în acţiuni ar fi posibilă, "deşi acest lucru nu este prevăzut în mod expres în lege".
Domnia sa ne-a precizat: "La UE am argumentat că suntem în continuare în proces de privatizare".
Anularea conversiei în acţiuni a datoriilor pe care CFR Marfă le avea la buget (de circa 2 miliarde lei) ar însemna falimentul companiei de stat, după cum ne-a spus Relu Fenechiu, fost ministru al transporturilor.
"Situaţia societăţii va fi aproape la fel de proastă ca la începutul acestui an. În prezent, compania stă mai bine decât în ian