Anul trecut, un grup de oameni de afaceri si functionari ai statului roman au pus la cale un contract fara precedent international - cedarea pavilionului Romaniei pentru 30 de ani unui Off-shore din Cipru. Un contract mai puternic decat legea, incheiat impotriva oricaror interese ale Romaniei. Este o afacere cu iz penal de care politicienii nostri care au ocupat succesiv fotolii de ministri nu sunt straini.
Pavilionul national indica statul sub a carui protectie se afla nava si de ale carei legi este guvernata atat in apele nationale, cat si in largul marii. Protectia se extinde atat asupra navei care il arboreaza, cat si asupra marfurilor pe care le transporta. Protectia, dar si … responsabilitatea!
In 29 februarie 2013 comandantul Andrian Mihei a fost numit prin ordinul Ministrului Fenechiu, directorul general al Autoritatii Navale Romane, entitate care are rol de organ tehnic, un fel de RAR al navelor. La cateva zile dupa instalare a primit o notificare din partea unei companii private care revendica dreptul de a inscrie nave in numele statului roman. "Fiind un profesionist cu 33 de ani experienta in domeniu, stiam ca este imposibil acest lucru", explica comandantul.
Atunci a aflat ca exista un contract secretizat incheiat cu o companie din Cipru cu actionariat german."Am cerut sa mi se puna la dispozitie contractul. Atunci am aflat de la domnul director ca acel contract are un regim special, a fost clasificat ca si secret de serviciu si ca nu pot sa-l vad. Am intrebat de ce nu pot sa-l vad, pentru ca sunt director general", mai spune Andrian Mihei.
Andrian Mihei a reusit sa declasifice documentul si s-a ingrozit. "Dupa ce am citit, am parcurs intreg contractul si mi-am dat seama de enormitatile care erau cuprinse" Un contract semnat intre Autoritatea Navala Romana si Ilvana Holdings Limited prin care institutia navala romana acorda d