Ministrul liberal al Transporturilor, Ramona Mănescu, a anunţat că ministerul pe care îl conduce are în plan o serie de proiecte care au ca scop modernizarea infrastructurii ţării şi conectarea cu statele membre ale Uniunii Europene, atât pe cale navală, cât şi pe cale feroviară.
Se are în vedere renovarea Gării de Nord din Bucureşti şi transformarea acesteia într-un important centru multi-modal, asemenea gărilor din capitalele europene importante. Proiectul propus urmează să fie realizat în colaborare cu autorităţile din Belgia. Pentru anul următor se doreşte şi reabilitarea a 204 km de cale ferată, pe tronsoanele Sighişoara – Simeria şi Radna – Curtici, ceea ce va duce la o creştere a vitezei de deplasare a garniturilor de tren pe aceste tronsoane.
Ministerul Transporturilor are în vedere şi proiectul referitor la coridorul Dunăre – Main – Rin prin care Dunărea devine, pe lângă o importantă cale navigabilă, un element cu potenţial economic ridicat pentru România. Astfel, porturile dunărene vor fi modernizate şi transformate în centre multi-modale, intermodale şi logistice. Proiectul urmează să fie realizat de Connecting Europe Facility, iar suma alocată este de 750 milioane de euro.
Pentru proiectele care nu pot fi finanțate din fonduri europene, Ministerul Transporturilor caută finanțare din investiţiile unor reprezentanţi ai mediului economic din ţări importante, precum China. Vizita delegaţiei chineze de la Bucureşti a prilejuit întâlniri al căror scop a fost acela de a atrage investiţii chineze în România.
Ministrul liberal al Transporturilor, Ramona Mănescu, a anunţat că ministerul pe care îl conduce are în plan o serie de proiecte care au ca scop modernizarea infrastructurii ţării şi conectarea cu statele membre ale Uniunii Europene, atât pe cale navală, cât şi pe cale feroviară.
Se are în vedere renovarea Gării de Nord din B