Guvernul, în parteneriat cu Serviciul Stare Civilă şi Ministerul Justiţiei, a lansat astăzi trei servicii electronice de stare civilă. Cu ajutorul semnăturii mobile, cetăţenii vor putea solicita duplicatele certificatelor de naştere, căsătorie, divorţ şi deces, dar şi extrasele acestor acte.
E-Serviciile Stare Civilă pot fi accesate pe portalul servicii.gov.md cu ajutorul Semnăturii Mobile sau Semnăturii Digitale. Toate serviciile vor putea fi achitate prin card bancar, terminal, în numerar la bancă şi
„Acestea sunt cele mai solicitate acte la Starea Civilă. În baza e-serviciilor, vor putea fi accesate opt tipuri de documente. Cererile depuse online vor fi examinate la Starea Civilă, iar documentele eliberate vor putea fi ridicate de la domiciuliul fiecărui cetăţean în parte“
Digitizarea fondului de arhivă a actelor de stare civila a demarat pe 12 iulie 2013. În cadrul acestui proiect, vor fi digitizate aproximativ 4 milioane de acte de stare civilă din totalul de 13 de milioane. Până în acest moment au fost scanate un milion de acte de stare civilă.
Proiectul de digitizare a fondului de arhivă a actelor de stare civilă, permite prestarea mai rapidă şi calitativă a serviciilor publice, a schimbului de informaţii în cadrul Serviciului Stare Civilă, o gestionare mai eficientă şi sigură a datelor, şi păstrarea mai calitativă a actelor de stare civilă pe suport de hârtie.