Într-un interviu acordat ziarului BURSA, Mihai Manea, directorul general al Manpres, unul dintre cei doi mari jucători de distribuţie de presă scrisă în regim de abonament din ţara noastră, a acceptat să abordeze subiectele legate de evoluţia pieţei pe care activează şi despre problemele cu care se confruntă presa scrisă din România.
Reporter: Cum se prezintă piaţa distribuţiei presei scrise?
Mihai Manea: Piaţa de distribuţie a pieţei scrise se împarte în două părţi: cea sub formă de abonament şi cea care se vinde, la bucată, la chioşcuri sau magazine specializate.
Partea de abonamente este folosită, în mare parte, de oamenii de afaceri care comandă publicaţii de business. La chioşc găseşti la vânzare publicaţii tabloide sau ziare care se vând la pachet cu cărţi. În perioada ziarelor care se vindeau împreună cu diverse inserţii (cărţi, CD-uri, DVD-uri) am avut foarte puţine cereri, în jur de 5%. Nu a avut niciun efect, în cazul nostru, această încercare a editorilor de a vinde o publicaţie cu ajutorul unei inserţii contracost.
În schimb, am avut creşteri pe Financial Times, Wall Street Journal, The Economist şi alte publicaţii de acest gen.
Tipărim peste 2000 de publicaţii internaţionale pe care le putem dis¬tribui în aceeaşi zi de apariţie şi la un preţ mult mai mic decât abonamentul la un ziar original. Putem oferi, la pachet, în jur de 2000 de publicaţii internaţionale la un preţ foarte avantajos, aproximativ la preţul uneia tipărite. În ultima perioadă simţim o presiune foarte mare pe care o pun editorii din punct de vedere al plăţii. Până în urmă cu 2-3 ani nu era aşa, dar faptul că în fiecare an s-a închis câte o firmă de abonamente a dus la această abordare "dură" a lor.
Reporter: La cât se situează afacerile Manpres?
Mihai Manea: Cifra de afaceri este în jurul a 1,4 milioane euro anual, cu o marjă de profit de