Reţeaua locală de şase supermarketuri Fonzi, prezentă pe piaţa din Capitală de mai bine de un deceniu, va deschide în această săptămână o nouă unitate pe şoseaua Ştefan cel Mare şi are în plan cel puţin un nou magazin în 2014. Eduard Georgescu, unul dintre cei doi acţionari ai lanţului de magazine, spune că Fonzi a reuşit să reziste pe piaţă în ultima perioadă marcată de expansiunea „bolnăvicioasă“ a lanţurilor internaţionale deoarece compania a făcut importuri directe din Austria, Germania şi SUA, aducând pe rafturile magazinelor produse din categoriile medium şi premium. Mai mult, supermarketurile Fonzi au program nonstop.
„Firma noastră face importuri directe din Austria, Germania şi SUA şi pentru că am păstrat diversitatea produselor am reuşit să ne păstrăm clienţii şi chiar să deschidem magazine noi. Acesta reprezintă unul dintre avantajele noastre, mai mult, nu importăm produse ieftine şi de proastă calitate, ci produse din categoriile medium şi premium.“ Georgescu afirmă că în ultimii doi ani compania în care este acţionar a fost afectată de „expansiunea bolnăvicioasă“ a reţelelor internaţionale, „dar fiind consecvenţi conceptului nostru, nu am pierdut.“
În ultimii ani, marcaţi de criza economică internaţională pe de-o parte şi de scăderea consumului pe de alta, reţelele străine de comerţ au deschis 150-200 de magazine pe an. Cei mai agresivi au fost belgienii de la Mega Image, care şi-au concentrat atenţia pe Bucureşti şi împrejurimi. Astfel, doar în acest an compania merge către 100 de magazine noi. Mai mult, în ultimii ani retailerii străini se aşază la parterul blocurilor, în cartierele dormitor, zone dominate până nu de mult de magazinele dezvoltate de antreprenori locali.
Vânzări în scădere
Această expansiune agresivă precum şi scăderea consumului au condus în ultimii cinci ani la