Facebook va începe joi să distribuie spoturi publicitare video, care vor rula pe pagina principală a utilizatorilor atât pe platforma web, cât şi pe smartphone-uri.
Reclamele vor rula automat, indiferent dacă utilizatorul face click sau nu pe reclamă.
Pentru început, serviciul de spoturi video ar putea fi disponibil numai în Statele Unite, unde piaţa publicităţii TV este estimată la 66,4 miliarde de dolari în acest an.
Printre primele spoturi care vor fi distribuite pe reţeaua de socializare se numără un teaser realizat special pentru Facebook la filmul „Divergent”, produs de Lions Gate Entertainment.
Durata reclamelor video pe Facebook nu este cunoscută în prezent, însă surse au declarat anterior că reţeaua va propune advertiserilor ca durata spoturilor să fie de 15 secunde.
Industria publicităţii spera ca Facebook să ofere posibilitatea reclamelor video înainte de sezonul cumpărăturilor din perioada sărbătorilor de iarnă, însă compania a amânat lansarea serviciului pentru a nu deranja utilizatorii.
Mark Zuckerberg, fondator şi CEO al Facebook, s-a implicat personal în dezvoltarea serviciului de spoturi video şi a întârziat introducerea lui, pentru a rezolva probleme de performanţă. Facebook a testat serviciul săptămâna trecută.
Publicitatea video pe Facebook va fi scumpă, reţeaua având intenţia să perceapă o taxă de 2 milioane de dolari pe zi pentru a permite unui advertiser să distribuie un spot către toţi utilizatorii din SUA cu vârste între 18 şi 54 de ani.
Comentarii.
Facebook va începe joi să distribuie spoturi publicitare video, care vor rula pe pagina principală a utilizatorilor atât pe platforma web, cât şi pe smartphone-uri.
Reclamele vor rula automat, indiferent dacă utilizatorul face click sau nu pe reclamă.
Pentru început, serviciul de spoturi video ar putea fi disponibil numai în Statele Unit