După ce EVZ a dezvăluit, săptămâna trecută, că CNCF CFR SA are 1.096 de vagoane pe hârtie, care nu au fost găsite pe teren, un raport al Corpului de Control al primului-ministru spune că aceeaşi situaţie se întâmplă şi la CFR Marfă. Sursa: RĂZVAN VĂLCĂNEANȚU
Controlul inspectorilor din subordinea premierului la CFR Marfă SA a fost efectuat în perioada 15 iunie - 1 iulie 2011. Concluziile din raport au scos la iveală faptul că "CFR Marfă nu poate, prin resurse proprii, să furnizeze pentru activitatea proprie sau pentru terţi, în timp real, date despre parcul propriu de vagoane".
Vagoanele nu se regăsesc pe teren
Inspectorii corpului de Control al primului-ministru afirmă în raportul lor că în actele companiei CFR Marfă SA sunt menţionate vagoane care nu se regăsesc fizic în teren. Cu privire la locomotivele companiei, inspectorii precizează faptul că dintr-un total de 907, aproape jumătate dintre acestea (49,61%) au termenul de folosinţă depăşit. O curiozitate care e menţionată în raportul de control o reprezintă faptul că "în perioada 2009 - 2010 rezultatele comisiei de inventariere nu au fost înregistrate în contabilitate".
Vândute la fier vechi în defavoarea companiei
Perioada supusă controlului a fost 1 ianuarie 2009 - 15 iunie 2011. Inspectorii susţin că CFR Marfă a vândut mai multe vagoane la fier vechi, la preţuri suspecte. "CFR Marfă nu a valorificat la maximum vagoanele casate şi vândute la fier vechi, având ca rezultat diminuarea veniturilor", se arată în raportul Corpului de Control al primului- ministru. În aceeaşi perioadă, inspectorii guvernamentali susţin că reprezentanţii CFR Marfă SA au efectuat mai multe achiziţii cu nerespectarea prevederilor ordinului ministrului Transporturilor.
Disponibilizări masive
Raportul menţionează faptul că numărul salariaţilor CFR Marfă a înregistrat o scădere de 53% în perioada 200