În ce perioadă a vieții să-ți faci propria firmă? Această întrebare care persistă în mințile multor oameni care și-ar dori să fie proprii lor șefi este în mod clar una dificilă, din moment ce compară înțelepciunea vârstei înaintate cu energia și puterea de muncă a tinereții.
Într-un sondaj de specialitate realizat în rândurile angajaților din Silicon Valley, această chestiune a atras foarte multă atenție. Întrebarea suna cam așa: Ce fac oamenii din Silicon Valley care au atins deja apogeul carierei lor? La întrebare s-au grăbit să răspundă mai ales programatorii cu vârste de peste 35 de ani care aveau propriile lor afaceri de success. Printre aceștia s-au numărat fodatorii unor companii de success cum ar fi Jimmy Wales de la Wikipedia, Michael Arrington de la TechCrunch, sau Reed Hastings de la Netflix.
Acești antreprenori aveau vârste între 35 și 42 de ani când și-au deschis afacerile, 39 de ani fiind practic vârsta medie la care majoritatea au avut propriul business. De asemenea, patronii cu vârste de peste 50 de ani care au răspuns la întrebare, erau de două ori mai mulți la număr decât cei mai mici de 25 de ani.
Concluzia este simplă: Tinerii care își încep propriile afaceri și au succes încă de pe băncile școlii sunt foarte puțini. Ei sunt o minoritate iar companiile lor din zona IT soldate cu profituri uriașe nu ar trebui să devină un fel de normă pentru cei care vor să le copieze stilul de viață. De cele mai multe ori, experiența își spune cuvântul când vine vorba de succes și profit în afaceri.
În ce perioadă a vieții să-ți faci propria firmă? Această întrebare care persistă în mințile multor oameni care și-ar dori să fie proprii lor șefi este în mod clar una dificilă, din moment ce compară înțelepciunea vârstei înaintate cu energia și puterea de muncă a tinereții.
Într-un sondaj de specialitate realizat în rândurile angajaților