Ofertele diversificate ale operatorilor, cu telefonie fixă „inclusă”, sunt lesne de observat în statistica abonamentelor dar acest lucru nu ne ţine mai mult timp legaţi de linia fixă.
Astfel, din raportul Autorităţii de Reglementare în Comunicaţii la jumătatea anului rezultă că numărul de abonaţi, respectiv numărul de linii de acces corespunzătoare a crescut cu +0,7%, până la 4,04 milioane de abonaţi, respectiv +1,1%, până la 4,7 milioane de linii. O linie de acces este aşa-numitul „post telefonic” instalat, în timp ce un abonat este persoana fizică sau juridică ce a încheiat un contract cu furnizorul de servicii, pentru una sau mai multe linii de acces.
De asemenea, rata de penetrare a telefoniei fixe la 100 de locuitori a ajuns la 23,4%, în timp ce rata de penetrare a telefoniei fixe la 100 de gospodării era de 51,1%.
În termeni de utilizare, faţă de acelaşi semestru al anului 2012, traficul realizat de către utilizatorii finali prin intermediul reţelelor publice fixe de telefonie a scăzut cu 8,6%, ajungând la 2,6 miliarde minute.
În prima jumătate a acestui an s-a vorbit, în medie, 1 oră şi 32 de minute pe lună, per linie de acces, mai puţin cu 9 minute faţă de primul semestru al anului trecut, în timp ce durata medie a unui apel a ajuns la 3 minute şi 15 secunde.
Ofertele diversificate ale operatorilor, cu telefonie fixă „inclusă”, sunt lesne de observat în statistica abonamentelor dar acest lucru nu ne ţine mai mult timp legaţi de linia fixă.
Astfel, din raportul Autorităţii de Reglementare în Comunicaţii la jumătatea anului rezultă că numărul de abonaţi, respectiv numărul de linii de acces corespunzătoare a crescut cu +0,7%, până la 4,04 milioane de abonaţi, respectiv +1,1%, până la 4,7 milioane de linii. O linie de acces este aşa-numitul „post telefonic” instalat, în timp ce un abonat este