Ambasada României la Madrid le oferă informaţii utile românilor aflaţi la muncă în Spania sau care vor dori să se ducă în această ţară, în contextul liberalizării complete a pieţei muncii, de la 1 ianuarie 2014.
Potrivit unui comunicat remis MEDIAFAX, Ambasada României în Spania atrage atenţia că "menţiunea referitoare la negarea dreptului de muncă, înscrisă în certificatele de rezidenţă, nu va mai produce efecte juridice începând cu 1 ianuarie 2014 şi, în consecinţă, nu influenţează dreptul de acces pe piaţa muncii (angajare)". Prin urmare, certificatele de rezidenţă nu trebuie modificate. Dacă totuşi vor exista persoane care doresc ca menţiunea să nu mai apară, aceştia se pot adresa Birourilor pentru Străini (Oficina de Extranjería) sau Comisariatelor de Poliţie (Comisaría de Policía) din provincia unde au sau doresc să-şi stabilească reşedinţa.
Pentru obţinerea unui certificat de rezidenţă nou, la momentul solicitării trebuie îndeplinite de către solicitant condiţiile legale general valabile pentru obţinerea unui certificat de rezidenţă. Astfel, cei angajaţi vor prezenta documentul de înregistrare în regimul corespunzător de securitate socială sau contractul de muncă înscris la Serviciul Public de Ocupare (SEPE/INEM), în timp ce persoanele care desfăşoară activităţi lucrative pe cont propriu (autónomos) vor prezenta documentul de înregistrare în regimul corespunzător de securitate socială sau documentul de justificare a stabilirii sediului social prin înscrierea la Registrul Comerţului.
Pe de altă parte, cetăţenii români care în momentul solicitării preschimbării certificatului nu desfăşoară activităţi legale generatoare de venit trebuie să aducă dovezi clare (conturi bancare, cecuri, proprietăţi, cărţi de credit) că dispun de mijloace de întreţinere suficiente pentru sine şi persoanele aflate în întreţinere. În plus, ei trebuie să aibă şi a