Politica companiilor aeriene de stabilire a preţului zborurilor este orientată spre maximizarea profitului, unele taxe suplimentare nefiind justificate deloc în cheltuielile operatorului, scrie site-ul Yahoo Finance.
1. „Ţi-am vândut locul de două ori”
Călătorii ar trebui să ajungă la aeroport mai devreme pentru a avea destul timp să facă „check in” şi să treacă de securitate. Însă depăşirea acestor etape nu garantează întotdeauna locul în avion. Companiile aeriene obişnuiesc să vândă locuri peste capacitatea unui avion pentru a evita să zboare cu locuri neocupate din cauza unor eventuale anulări de ultimă clipă efectuate de pasageri. Atunci când nu au loc anulări, călătorii care au cumpărat un loc vândut altcuiva rămân blocaţi în aeroport. În cele mai multe cazuri, operatorii aerieni vor returna banii călătorilor rămaşi la sol, vouchere de mâncare şi cazare la hotel.
2. „Pe noi nu ne costă nimic, dar va trebui să plăteşti pentru un loc mai bun”
Înainte, călătorii puteau să stea oriunde în avion fără a plăti în plus. În ultimii ani, multe companii aeriene au început să taxeze pasagerii diferenţiat pentru orice loc. Însă taxa pentru un loc mai bun nu se justifică deloc în costurile companiei, spun criticii, astfel încât acestea se transformă direct în profituri. Preţul plătit pentru un pic mai mult confort poate varia între 9 şi 300 de dolari, în funcţie de companie şi lungimea zborului.
3. „Preţul petrolului nu este doar problema noastră”
Atunci când preţul la petrol creşte, companiile aeriene scumpesc preţul biletelor. În ultimii doi ani, operatorii aerieni au transferat o parte mai mare din scumpirea combustibilului asupra clienţilor. Până acum doi ani, variaţia preţului petrolului era suportată în proporţie de 60-70% asupra preţului călătoriei. În prezent, companiile aeriene din SUA transferă peste 80% din creşterea cotaţi