- Economic - nr. 246 / 17 Decembrie, 2013 In mod paradoxal, bugetul pe 2014 – al doilea al actualei guvernari – face, ne spun specialistii, corp comun cu cel din perioada 2010-2013, axate mai mult pe contestatele masuri de austeritate. In trecut, USL striga, de pe margine, impotriva masurilor luate de Emil Boc, dar nu viza nedreptatea protejarii celor vinovati, ci sustinea ca pentru ajustari ar fi fost suficiente niste ipotetice reduceri de evaziuni fiscale si ale cheltuielilor bugetare cu bunuri de servicii. Venita la guvernare, USL a descoperit insa ca aceste reduceri sunt povesti cu cocosul rosu si, angajata – cum a promis – sa reintregeasca salariile si pensiile – nu au gasit alta finantare decat in noi cresteri de taxe. Ca pe vremea lui Boc. Deci, reintregiri de salarii si pensii (dar si marirea pensiilor din 2014), finantate din impozite si taxe. Guvernul a decis, printre altele, sa majoreze taxele pentru toate jocurile de noroc, acestea aducand 34 milioane de lei in plus la buget. Mai mult, sa le calculeze in euro, iar plata sa se faca dupa un mecanism similar accizelor. Adica in lei la cursul publicat de Banca Centrala Europeana, in prima zi a lunii octombrie din anul precedent. Deci, cresteri de pensii (si nu numai)finantatedinnoitaxe.Altfelspus, contribuabilii, lasati cu ochii in soare de catre PDL, raman in aceeasi pozitie si acum, pe vremea USL. De fapt – apreciaza analistii economici – USL nu putea altfel, deoarece programul FMI este unul de taiere al consumului si, obiectiv, nu poate genera crestere economica. Si ca, deci, orice marire de pensii si salarii nu putea fi acoperita decat din cresteri de taxe si impozite. Adica, cu o mana va dam, cu alta va luam. Taxele crescute nu sunt in sine un rau. Pot fi chiar bune daca folosesc ca resurse de investitii. Bunaoara, daca taxa de 0,7 euro centi/litru de benzina contribuie la dezvoltarea infrastructurii ru