● Acestea vor putea fi utilizate în paralel cu documentele pe hârtie
De la începutul anului viitor firmele vor putea să îşi înregistreze toate operaţiunile comerciale prin mijloace electronice, astfel că vor putea trimite online partenerilor de afaceri facturi, bonuri fiscale sau chitanţe emise în acest format. Legea care reglementează această posibilitate va intra în vigoare de la 1 ianuarie 2014, după două amânări consecutive.
În luna iulie a anului trecut intra în vigoare Legea nr. 148/2012, care reglementa factură electronică. Actul normativ aducea completări importante faţă de prevederile existente la momentul respectiv în Codul Fiscal, stabilind ce caracteristici trebuie să îndeplinească persoanele impozabile pentru a emite facturi electronice, dar şi cum trebuie transmise aceste documente beneficiarilor. Ulterior, la aproximativ o lună de la intrarea în vigoare a prevederilor, Guvernul a decis să suspende aplicarea lor până la 1 ianuarie 2013, însă termenul a fost amânat din nou.
Legea nr. 148/2012 reglementează atât facturile electronice, cât şi chitanţele şi bonurile fiscale emise în formă electronică. Actul normativ stabileşte ce caracteristici trebuie să îndeplinească persoanele impozabile pentru a emite facturi electronice, dar şi cum trebuie transmise aceste documente beneficiarilor.
Legea defineşte factura în formă electronică ca fiind documentul în formă electronică ce caracterizează în mod unic şi neechivoc schimbul sau vânzarea de bunuri ori servicii, semnat cu semnătura electronică şi purtând marca temporală, care conţine datele cuprinse în formularul facturii şi care este emis şi gestionat utilizând sisteme in- formatice.
În mod similar, bonurile fiscale şi chitanţele în format electronic sunt documentele care întrunesc toate condiţiile impuse de prevederile legale în materie referitoare la conţinut, dar care