Lucrările pentru realizarea de staţii pentru biciclete şi piste în Cluj-Napoca, Floreşti şi Apahida trebuiau încheiate în august 2013. Traseul pistelor în cele două comune a fost modificat în primăvara acestui an, ceea ce duce la un alt decalaj al proiectului.
Proiectul Bike Sharing care prevede crearea de staţii pentru biciclete şi piste în Cluj-Napoca, în Floreşti şi Apahida intră în stand-by iarna aceasta din cauza condiţiilor meteo nefavorabile derulării lucrărilor, dar şi a modificării traseelor pistei pe anumite porţiuni. Doar în primăvara lui 2014 va începe din nou lucrul la acest obiectiv de investiţii, cu o valoare de peste 17 milioane lei, bani din fonduri europene.
Contractul de finanţare a fost semnat în anul 2011, iar lucrările aveau ca termen de finalizare data de 16 august 2013, la un an de la ordinul de începere a lucrărilor, însă termenul a fost depăşit demult. De la semnarea contractului şi până acum, în Cluj-Napoca, s-au făcut o parte din cele 50 de staţii de self-service şi s-a lucrat la piste, după cum a explicat primarul Emil Boc în vara acestui an.
Conform ultimelor date puse la dispoziţie de reprezentanţii Primăriei Cluj-Napoca, în municipiu au fost amplasate aproximativ 10 staţii pentru biciclete în locaţii precum: Piaţa Mihai Viteazu, Calea Dorobanţilor, Calea Floreşti, strada Constantin Brâncuşi (înspre Piaţa Cipariu), strada Cardinal Iuliu Hossu, strada Observatorului ş.a. Despre pistele din cadrul proiectului, nimeni nu spune exact unde sunt amplasate şi ce fel de lucrări au fost realizate. “Februarie 2014” se transformă în „toamna lui 2014”
În luna august, Emil Boc estima că până în februarie 2014 Bike-Sharing „va merge ca pe roate”, dar cel mai probabil acest termen nu va fi respectat, ţinând cont de stadiul în care se află acum proiectul. În comunele vecine, traseele pistelor au fost modificate, ceea ce duce la amân