Un manual dedicat elevilor cu cerinţe educaţionale speciale - copiii cu deficienţe şi cu tulburare de spectru autist - a fost lansat marţi, în Capitală. Cartea se adresează atât profesorilor, cât şi părinţilor şi conţine exerciţii şi bune practici pentru fiecare dizabilitate.
De ce copiii cu dizabilităţi nu sunt integraţi în sistemul de învăţământ de masă
"Unui băieţel îi venise vremea să meargă la şcoală. În prima zi de şcoală, învăţătoarea i-a spus să deseneze o floare. Băieţelului îi treceau prin minte o mulţime de flori, care de care mai colorate şi mai frumoase. Când s-a apucat să deseneze, învăţătoarea l-a oprit. "Stai! Nu ţi-am dat modelul!", i-a spus ea. Băieţelul a şters florile pe care el le desenase şi imitat floarea pe care o desenase învăţătoarea pe tablă: o floare roşie, cu frunze verzi. Într-o zi, părinţii lui s-au mutat într-un alt oraş şi băieţelul a ajuns la o altă şcoală. În prima zi, şi noua învăţătoare l-a pus să deseneze o floare. Copilul a aşteptat, cuminte, ca învăţătoarea să deseneze o floare pe tablă. Atunci, ea i-a spus: "Dacă eu îţi spun cum să desenezi floarea, cum te vei mai deosebi tu de ceilalţi copii?". Şi l-a îndemnat să deseneze. Băieţelul a desenat ... o floare roşie, cu o frunză verde". Anecdota relatată mai sus de profesorul universitar Viorel Nicolescu explică, în termeni simpli, cu ce se confruntă copiii cu cerinţe educaţionale speciale, în sistemul de învăţământ de masă din România.
Citeşte şi: O nouă şansă pentru copiii cu autism
Din 2011, copiii cu dizabilităţi uşoare şi medii ar trebui să fie integraţi în sistemul de învăţământ de masă, conform Legii Educaţiei Naţionale, însă, din cauză că profesorii nu beneficiază de cursuri de calificare, pentru a şti cum să interacţioneze cu aceşti copii, mulţi dintre elevi sunt obligaţi să urmeze cursurile unei şcoli speciale, a explicat, pentru România Liberă,