Şi asta nu are nicio legătură cu poziţia pentru care aplici, ci cu abilităţile tale oarecum non-profesionale. Poţi să fii agent de vânzări, bucătar, om de marketing sau inginer mecanic... dacă te încumeţi să intri în joc şi eşti competitiv, ai mari şanse să ajungi direct în ultima etapă a recrutării. Totul constă în acumularea de puncte... cât mai multe puncte.
Vorbim de Gamification, acel „nou şerif din oraşul recrutărilor” care ne poate aduce din postura de posibil candidat în cea de angajat, fără să trecem prin etapele tradiţionale: trimitere CV, selecţie, testare, interviu, angajare. Se întâmplă astfel: angajatorii care vor să se diferenţieze de concurenţă, astfel încât să atragă cei mai buni oameni din piaţă, transformă anumite faze ale procesului de recrutare într-o experienţă tip joc, ce le permite, după caz, să evalueze diverse abilităţi: gândirea rapidă, creativitatea, capacitatea de a rezolva probleme, competitivitatea, managementul timpului, rezistenţa la presiune şi alte abilităţi care nu pot fi măsurate atât de bine în etapa de selecţie a CV-urilor, la interviuri sau la testele cu răspunsuri multiple. Cel puţin asta susţin specialiştii şi angajatorii care au implementat un astfel de concept. Şi chiar dacă în România nu vorbim încă de o practică comună, tendinţele vor ajunge şi aici, mai ales în cazul multinaţionalelor care experimentează Gamification-ul în procesele de recrutare din alte ţări.
Citeste mai mult pe cariereonline.ro