Potrivit vicepremierului Valeriu Lazăr, programele de stat care ţintesc susţinerea micului business, au o prevedere specială care favorizează companiile conduse de femei.
Datele cu care operează autorităţile arată că în Republica Moldova doar o afacere din patru este condusă de o femeie. De asemenea, numai 20 la sută dintre femeile antreprenoare provin din localităţile rurale. Cum se explică prezenţa minoritară a femeilor în sfera investiţională a insistat să afle Diana Răileanu:
De opt ani, Natalia Gudima conduce o întreprindere de producere a ferestrelor cu geam termopan. Recunoaşte: nu i-a fost uşor să se impună într-un domeniu dominat în mare parte de bărbaţi, însă profesionalismul e o trăsătură ce nu ţine cont de gen, susţine antreprenoarea:
Natalia Gudima x Natalia Gudima „Probabil că provocările sunt aceleaşi atât pentru femei, cât şi pentru bărbaţi: concurenţa neloială, lipsa de etică în business. Aş adăuga şi lipsa de cunoştinţe despre ce înseamnă o afacere, diminuarea preţurilor de către unii antreprenori şi diminuarea, respectiv, şi a calităţii. Ne îngrijorează clienţii care rămân după asta nemulţumiţi şi noi trebuie cumva să supravieţuim în acest calvar de comportament al concurenţilor noştri atunci când vrei ca şi clientul să rămână mulţumit şi cu statul să fii în relaţii bune.”
Statisticile însă arată că mediul de afaceri rămâne încă neprietenos femeilor. Studiul realizat de Confederaţia Naţională a Patronatului pentru anul 2013, constată că femeile conduc doar 27 la sută dintre afaceri. Care sunt impedimentele din calea unei femei antreprenoare am întrebat-o pe directoarea Organizaţiei pentru Dezvoltarea Întreprinderilor Mici şi Mijlocii, Iulia Iabanji:
Iulia Iabanji x Iulia Iabanji „Când este o competiţie între un bărbat şi o femeie, de regulă câştigă bărbatul pentru că nu este legat de cas