60% din români alocă pentru cadourile de sărbători din acest an un buget egal sau chiar mai mic decât cel din 2012, potrivit unui studiu. Aceeaşi cercetare arată că bărbaţii sunt mai generoşi cu partenerele de viaţă, în timp ce femeile se gândesc mai mult la darurile pentru copii.
Studiul realizat de compania de cercetare de piaţă Reveal Marketing Research cu privire la comportamentul de consum în preajma sărbătorilor de iarnă a evidenţiat faptul că 70% dintre români preferă să ofere cadouri celor dragi, în timp ce 30% vor să meargă singuri la cumpărături.
27,7% din bărbaţi susţin că în 2013 vor achiziţiona pentru cei dragi cadouri mai scumpe, în timp ce 40,9% din femei vor aloca aceeaşi sumă ca şi anul trecut.
Dacă ar avea 100 de euro disponibili pentru un singur cadou, 37,1% din bărbaţi spun că ar alege să-l ofere soţiei sau iubitei, în timp ce 48,4% din femei şi-ar bucura, mai degrabă, copiii.
Ce vor bărbaţii şi femeile de Crăciun?
Fără să suprindă pe cineva, studiul arată că bărbaţii îşi doresc de la Moş Crăciun electronice (18,9%) şi articole vestimentare (11,6%), în timp ce femeile îşi doresc schimbarea garderobei (14,8%) şi înnoirea colecţiei de bijuterii şi accesorii (11,5 %). În schimb, topul listei de cumpărături este dominat, ca şi în anii trecuţi, de achiziţionarea de jucării pentru copii (49,1%), urmat de achiziţionarea de articole vestimentare (46,8%), accesorii personale (28,6%), decoraţiuni de casă (23,8%) şi electronice (12%).
„Studiul Reveal Marketing Research scoate la iveală faptul că de Crăciun ne dorim să îi bucurăm pe cei dragi, dăruindu-le cele mai frumoase cadouri. În 2013, majoritatea românilor vor aloca pentru cadouri un buget cel puţin egal cu cel din 2012, bărbaţii fiind mai generoşi cu partenerele de viaţă, iar femeile concentrându-se mai mult pe cadourile pentru copii”, a spus Marius Luican, general m