Conducerea Filialei Tulcea a Asociaţiei Comunelor din România (ACoR) s-a reunit acum câteva zile, de votat fiind chestiuni la ordinea zilei.
Despre subiectele discutate în cadrul întâlnirii a vorbit preşedintele ACoR Tulcea.
Foarte importantă este înfiinţarea departamentului privind registrul agricol prin cooperare. Este important deoarece, în ultimii trei ani de zile, mai ales de când există subvenţiile APIA, volumul de muncă al unui angajat la
registrul agricol este imens. Acesta trebuie să elibereze adeverinţe pentru zeci de mii, chiar dacă ai mai puţin locuitori decât adeverinţe. Mai mult decât atât, toate programele europene necesită adeverinţe tot de la registrul agricol. Atât de uriaş este volumul, încât un angajat nu poate face faţă, iar la registrul agricol nu mai poate fi angajată încă o persoană, legislaţia actuală nu permite decât prin Asociaţia Comunelor din România: se asociază câte primării vor şi angajează câte persoane consideră; beneficiul financiar este evident.
S-a mai impus şi actualizarea Regulamentului de ordine interioară, existând impunerea adăugării în acest document a dreptului fiecărui primar ca să fie coordonatorul unui angajat prin cooperare, fiecărei comune revenindu-i responsabilitate: „Nu doar preşedintele ACoR trebuie să poarte răspunderea. Eu nu-l «supraveghea» zi de zi ce face angajatul de la comuna X. De partea cealaltă, angajatul trebuie să ia act de regulamentul intern, să ştie că primarul – la nivelul primăriei pe care o conduce – îi coordonează acţiunile. Au fost cazuri în ţară când angajaţi au dat în judecată preşedintele filialei respective a ACoR, pe motiv că s-a certat cu un primar; or, preşedintele nu avea nicio «calitate»…”, a mai spus preşedintele ACoR Tulcea, Ştefan Ilie, cu precizarea că în regulament au mai fost incluse şi câteva prevederi din Codul Muncii.
Primarii din conducerea Filia