Privatizarea companiei de cale ferată din Grecia, TRAINOSE, la care participă Grup Feroviar Român (GFR), SNCF (Franţa) şi RZD (Rusia), ar putea fi finalizată în a doua jumătate a anului următor, a declarat şeful agenţiei pentru privatizare a statului elen, Constantinos Maniatopoulos.
De asemenea, Grecia vinde şi compania de mentenanţă a materialului rulant ROSCO. Pentru ROSCO licitează RZD (Rusia), Alstom (Franţa) şi Siemens (Germania).
Privatizările TRAINOSE şi ROSCO ar putea fi încheiate în a doua jumătate a anului următor, ajutând astfel Grecia să scadă costurile de transport prin modernizarea reţelei de cale ferată şi creşterea traficului feroviar, a declarat Maniatopoulos într-un interviu pentru Reuters, citat de portalul elen Capital.
Agenţia pentru privatizare a aprobat, la începutul lunii noiembrie, consorţiul Rossiyskie Zheleznye Dorogi (RZD)-GEK TERNA, SNCF Participations şi Grup Feroviar Român (GFR) pentru calificarea în faza B a procesului de licitaţie privind achiziţia a 100% din acţiunile TRAINOSE.
RZD, compania care deţine monopolul transportului feroviar din Rusia, participă la privatizarea TRAINOSE în consorţiu cu grupul elen de construcţii GEK TERNA. RZD a afirmat că este pregătită să investească cel puţin 100 de milioane de euro la TRAINOSE.
Guvernul de la Atena a lansat în 2010 un program de privatizări pentru a creşte veniturile la buget, parte a programelor de împrumuturi externe de la statele zonei euro şi FMI. Statul nu a reuşit în mod repetat să respecte ţintele asumate în privinţa veniturilor din privatizări.
Maniatopoulos este al patrulea şef al agenţiei pentru privatizare şi ocupă postul de numai două luni.
Grecia vrea să obţină venituri totale din privatizări de circa 24 miliarde de euro până în 2020 pentru a reduce îndatorarea statului, estimată la 175% din PIB, şi pentru a ajuta activitate