Şaizeci la sută dintre români alocă în acest an pentru cadourile de sărbători un buget cel puţin egal cu cel din 2012, bărbaţii fiind mai generoşi cu partenerele de viaţă, în timp ce femeile se gândesc mai mult la darurile pentru copii, potrivit unui studiu.
Studiul realizat de compania de cercetare de piaţă Reveal Marketing Research cu privire la comportamentul de consum în preajma sărbătorilor de iarnă a evidenţiat faptul că 70 la sută dintre români preferă să ofere cadouri celor dragi, în timp ce 35 la sută vor să meargă singuri la cumpărături.
Potrivit studiului, 27,7 la sută dintre bărbaţi susţin că în 2013 vor achiziţiona pentru cei dragi cadouri mai scumpe, în timp ce femeile (40,9 la sută), mai cumpătate, vor aloca aceeaşi sumă ca şi anul trecut.
Dacă ar avea 100 de euro disponibili pentru un singur cadou, 37,1 la sută dintre bărbaţi spun că ar alege să îl ofere soţiei sau iubitei, în timp ce femeile (48,4 la sută) vor să îşi bucure copiii.
În ceea ce priveşte aşteptările cu privire la persoana care le va oferi cel mai frumos cadou, 68 la sută dintre români spun că preferă să îşi aleagă singuri cadourile. Cu toate acestea, 53,3 la sută dintre bărbaţi sunt convinşi că soţia sau iubita le va oferi cel mai frumos cadou, în timp ce 20,9 la sută dintre femei au siguranţa că cel mai frumos cadou îl vor primi de la copii.
Bărbaţii îşi doresc de la Moş Crăciun electronice (18,9 la sută) şi articole vestimentare (11,6 la sută), în timp ce femeile îşi doresc schimbarea garderobei (14,8 la sută) şi înnoirea colecţiei de bijuterii şi accesorii (11,5 la sută). În schimb, în topul listei de cumpărături se află, ca şi în anii trecuţi, achiziţionarea de jucării pentru copii (49,1 la sută), urmată de achiziţionarea de articole vestimentare (46,8 la sută), accesorii personale (28,6 la sută), decoraţiuni de casă (23,8 la sută) şi electronice (