S-au scris, în ultimele 24 de ore, sute, mii de rânduri despre farsa de marketing pregătită de magazinul online de echipamente foto-video F64. După ce vineri au anunţat că magazinul a fost vândut unui investitor străin, ieri, la conferinţa de presă, reprezentanţii magazinului au şocat jurnaliştii, introducând în scenă "investitorul": Moş Crăciun.
Gluma nu a fost prea gustată de oamenii de seamă ai internetului şi nici de carieriştii din domeniul relaţiilor publice, mai ales că mulţi dintre aceştia au scris în weekend ample analize şi comentarii despre tranzacţia anunţată vineri. Inclusiv Zoso.
Pentru că am mulţi prieteni care sunt studenţi la comunicare, relaţii publice, publicitate sau jurnalism, m-am gândit să îi întreb ce cred despre farsa făcută de F64. N-au prea multă experienţă în domeniu, dar inocenţa de aspiranţi îi ajută, zic eu, să vadă evenimentele cu o oarecare detaşare.
Simona Mocanu, studentă la Facultatea de Jurnalism şi Ştiinţele Comunicării (specializarea Relaţii publice) din cadrul Universităţii din Bucureşti şi Digital coordinator la BOS România:
Cei de la F64 şi-au făcut cadou o serioasă criză de comunicare de sărbători. Nicio echipă de PR care se doreşte a fi serioasă nu se poate juca pe degete cu aspectele financiare ale unei companii. Să nu uităm că F64 deţine o cifră de afaceri în jur de 20 de milioane de euro. Farsa cu Moş Crăciun drept investitor este un clar exemplu de ”AŞA NU” în comunicare. Nu poţi transmite informaţii false printr-un comunicat de presă oficial şi nici să le pui jurnaliştilor eticheta de fraieri. Ai distrus credibilitatea brandului (care se câştigă cu greu) şi ţi-ai pereclitat relaţia cu presa/bloggerii. Fiecare comunicat de presă trimis de F64 de acum încolo va fi privit cu scepticism, poate nici nu va fi deschis mail-ul, iar de prezenţa la o conferinţă de presă nici că mai poate fi vorba. E obses