Jérôme Olive, cel care-i predă la finalul acestei luni „ştafeta“ la Dacia unui alt executiv francez, Nicolas Maure, spune că cele mai importante realizări ale mandatului său au fost lansările Duster facelift şi noul Logan, îşi reproşează faptul că nu a reuşit să contribuie la creşterea pieţei auto locale şi avertizează că „România ajunge încet-încet groapa de gunoi a Europei“, referindu-se la importurile de maşini vechi.
„Scara se mătură de sus în jos“, spune Olive, care afirmă că cei care ar trebui să conducă autoturisme româneşti noi ar trebui să fie chiar miniştrii, pentru a da un exemplu. Olive consideră că românii ar trebui să analizeze mai bine avantajele şi dezavantajele cumpărării unei maşini noi sau a uneia vechi. Estimările de pe piaţa auto arată că în acest an importurile de maşini second-hand vor urca cu peste 30%, la 225.000, iar cele noi vor coborî la 63.000 de unităţi.
„România ajunge încet-încet groapa de gunoi a Europei şi ne întrebăm de ce.“
În cei patru ani în care Jérôme Olive a condus operaţiunile celui mai mare exportator român, Dacia a produs la Mioveni 1,31 milioane de maşini, iar nivelul cel mai ridicat al producţiei s-a înregistrat în 2011. Atunci s-a atins un nivel record de 341.000 de unităţi produse. Tot în acel an, Automobile Dacia a înregistrat o cifră de afaceri de 3,15 mld. euro, iar compania a urcat pe prima poziţie în topul exportatorilor, cu o cotă de circa 10% din exporturile României. Anul trecut, businessul Dacia a scăzut cu 8%, la 2,87 miliarde de euro.
WikiZF: Profilul companiei Automobile Dacia
În timpul mandatului lui Olive singurul model nou intrat în producţie a fost SUV-ul Duster în 2010, în timp ce gamele Logan, Logan MCV, Sandero şi Sandero Stepway au ajuns la cea de-a doua generaţie. Continuarea pe ZFCorporate
Jérôme Olive, ce