Vanzarile excelente ale Dacia duc producatorul de la Mioveni pe primul loc in topul celor mai bine vandute marci auto din Europa, lucru remarcat de una dintre cele mai importante institutii de presa din afara tarii.
"Cea mai tare masina din Europa, in acest an, nu este un BMW, un Mercedes sau un Bentley. Este marca low-cost a Renault, Dacia, nascuta in Romania", incepe articolul publicatiei The New York Times.
Din datele publicate marti, referitoare la vanzarile marcilor auto europene, Dacia a aratat cele mai mari progrese fata de orice alta marca, cu vanzari in anul 2013, pana in luna noiembrie, cu 21,1 la suta mai mari decat in perioada asemanatoare a anului trecut.
Pe locul doi se afla Mazda si Jaguar, fiecare cu o crestere de cate 15,6 la suta, potrivit acelorasi date.
Jurnalist The Guardian: Dacia Sandero, cea mai proasta masina pe care am condus-o vreodata
Chiar daca Dacia detine mai putin de 3 la suta din piata auto a Europei, performanta sa a fost remarcabila pentru o marca ce a "reaparut" de-abia in anul 2004, potrivit publicatiei americane.
In contextul unui somaj din zona euro de peste 12 la suta si cu o mare nesiguranta economica, Dacia a gasit un punct de sprijin cu preturi de 7.700 de euro, cu taxele incluse, pentru sedanul sau Logan, fara alte podoabe.
Le Figaro: Renault, eclipsat de Dacia
Dacia este unul dintre cele mai stralucitoare puncte de pe piata europeana, care a suferit o contractie chinuitoare de la criza financiara. Vanzarile auto se indreapta catre un alt an de declinuri in Europa, potrivit datelor difuzate marti de Asociatia Producatorilor Europeni de Automobile, cu toate ca vanzarile au crescut usor in luna noiembrie, pentru a treia oara consecutiv.
Pentru primele 11 luni ale anului 2013, insa, vanzarile sunt cu 2,7 la suta mai mici,