La sfârşitul acestui an, angajaţii de la stat se vor bucura de aproape două săptămâni libere, în preajma sărbătorilor de Crăciun şi a Revelionului. Guvernul a hotărât ca zilele libere oferite bugetarilor cu ocazia sărbătorilor de iarnă să fie 27 decembrie, 31 decembrie, respectiv 3 ianuarie 2014, în plus faţă de cele stabilite în legislaţia muncii. Așadar, o parte dintre bugetari intră în minivacanţă pentru 11 zile, de miercuri, 25 decembrie şi se întorc la birouri anul viitor, în a treia zi din ianuarie, cu o „pauză” în 30 decembrie, care este zi lucrătoare. Pentru a nu fi puși în situația de a rămâne cu taxele și impozitele neplătite sau de a vă deplasa la diverse instituții publice care sunt închise, vă prezentăm programul de funcționare al acestora în perioada sărbătorilor.
Direcția de Venituri a municipiului Alba Iulia va funcționa la program normal, inclusiv sâmbătă, 21 decembrie, când ghişeele vor fi deschise până la ora 12.00. Ultima zi lucrătoare din acest an va fi 30 decembrie, cu program mai scurt, până la ora 10.00. Pentru anul 2014, prima zi de încasări pentru alte taxe si impozite (amenzi, taxe judiciare de timbru, taxe extrajudiciare de timbru) este 6 ianuarie, iar prima zi de încasări pentru impozite pe clădiri, impozite pe teren și impozite auto este 13 ianuarie 2014.
De vacanţa în perioada Sărbătorilor de iarnă nu vor beneficia însă toţi bugetarii. Potrivit legislaţiei în vigoare, în unităţile în care activitatea nu poate fi întreruptă dat fiind specificul procesului de producţie sau servicii (cum este cazul medicilor şi personalului medical din unităţile de primiri urgenţe, ambulanţa etc), unii angajaţi vor veni la muncă în cele trei zile libere declarate de Guvern. De asemenea, salariaţii de la Finanţe care au responsabilităţi în administrarea veniturilor pentru bugetul de stat ori cei de la Trezoreria Statului nu se vor bucur