Clujul are nevoie de un studiu de trafic şi de o strategie pentru transport, idee care va fi promovată "via" RATUC-nou, societatea oraşului responsabilă de transportul în comun, susţin reprezentanţii structurii.
Din recent obţinuta poziţie de membru în Consiliul de Administraţie al noului RATUC în "format" de societate pe acţiuni., preşedintele filiale Transilvania a Ordinului Arhitecţilor din România (OAR-T), Szabolcs Guttmann, are planuri mari pentru a pune în operă noua strategie anunţată de primarul Emil Boc de modernizare a transportului în comun.
Consilierii locali au aprobat în luna noiembrie transformarea Regiei Autonome de Transport Urban Călători (RATUC) în societatea comercială, Compania de Transport Local Cluj. Societatea de transport nou înfiinţată preia cei peste 1.400 de angajaţi ai regiei şi va fi condusă de un Consiliul de Administraţie, numit politic, format din reprezentanţi ai partidelor din forul local dar şi din consilieri locali. Director general a fost nominalizat actualul şef RATUC, Liviu Neag. În Consiliul de Administraţie (CA) au fost nominalizaţi şapte membri - patru propuşi de PDL şi câte unul de PSD, PNL şi UDMR. Potrivit voinţei forului local, în CA-ul noii societăţi de transport a primăriei au fost validaţi Liviu Neag, Mihaela Suciu, Loredana Pop, Marcu Valter, Maria Florica Macrea, Vasile Daniel Rad şi Szabolcs Guttmann. Mai precis, apropiaţi ai partidelor din forul local, unii dintre ei cu funcţii publice, alţii cu funcţii în partid, însă toţi, după cum au explicat liderii consilierilor locali, cu exprienţă în gestionarea unei societăţi comerciale. Mandatul acestora va fi de un an de zile. Forul local va fi reprezentat în AGA noii companii de cinci consilieri locali: Florin Gliga şi Constantin Tomoş de la PDL, Ovidiu Chifor - PSD, Dan Tarcea - PNL şi Olah Emese - UDMR.
Propunerea care a sârnit cele mai multe zâmb