• un sondaj de opinie a fost realizat la Roman pe un esantion de 400 de persoane • rezultatele cercetării vor sta la baza întocmirii Strategiei de dezvoltare a municipiului în următorii 7 ani • În Roman s-a desfăsurat recent un sondaj de opinie prin care s-au urmărit anumite teme ce vor sta la baza proiectului pentru realizarea Strategiei de Dezvoltare a municipiului în perioada 2014-2020. Primarul Laurentiu Leoreanu consideră cercetarea sociologică realizată pe un esantion de 400 de persoane o bună bază de fundamentare a acestei strategii, mai ales că are pulsul populatiei care s-a exprimat asupra realizărilor, problemelor de rezolvat si imaginii de ansamblu a municipiului. Curătenia orasului a fost apreciată de 65,4% dintre repondenti, iar la capitolul legat de situatia socială 58% cred că preturile la utilităti sînt mari. În timp ce 46,5% apreciază că în Roman viata este scumpă, 29,6% nu sînt de acord cu această afirmatie. În ceea ce priveste infrastructura rutieră, 53,3% consideră că străzile sînt bine asfaltate, iar 17,1%, nu sînt de acord. Tot aici, 55,3% consideră că infrastructura face fată solicitărilor, iar 62,1% apreciază că sînt suficiente locuri de parcare în oras. În domeniul dezvoltării, 27,1% consideră că industria metalurgică ar trebui sustinută mai mult, 26,4% cred că în domeniul alimentatiei s-ar mai putea lucra mai bine, iar 20,9% consideră că serviciile educationale ar fi de viitor. 51,7% din romascani cred că atragerea de investitori noi, construirea de fabrici si noi locuri de muncă ar fi cheia succesului, 28,1% consideră că trebuie lucrat la infrastructură, 27,7% la dezvoltarea divertismentului, iar 23% extinderea retelelor de apă si canal. 46,5% consideră că în Roman nu se găsesc usor locuri de muncă, 14,3% spun că se dau salarii mari în oras, iar 59,7 % nu sînt de acord cu acest lucru. Au fost întrebări legate de cultură, sport, cîini comuni