Președintele Sindicatului Lucrătorilor din Transport, Elena Fardeș, a cerut, recent, într-o conferință de presă ca cel de-al treilea testicul al șoferilor profesioniști să fie recunoscut în mod legal. Aici nu pot să nu fac o paranteză. E la fileu. Mi se pare absolut demențial că liderul sindicatului șoferilor este o femeie. Am închis paranteza. Madam Fardeș e supărată că nu există nicio diferențiere între șoferii profesioniști și cei amatori. Ambele categorii primesc un permis unic și nu e OK, pentru că (și aici puneți-vă centura): „În cazul în care un şofer profesionist venit în ţară încalcă o regulă de circulaţie, automat i se suspendă permisul şi rămâne fără pâine, fără un loc de muncă. De aceea, sugerăm să se facă separat, permis de conducere pentru şoferii amatori şi permis de conducere pentru profesionişti, la fel cum este în Italia. În sensul în care el vine acasă în cele două săptămâni libere şi cu maşina personală a săvârşit o oarecare abatere, i se ia permisul de amator, dar rămâne cu cel profesionist, să meargă să lucreze. Nu rămâne fără pâine“.
Sunt șofer, dar mă tratez
Trebuia să dau citatul în întregime pentru că este savuros. Asta mai lipsea în România. Ca șoferii profesioniști să aibă două permise. Săracii, dacă încalcă legea, nu-i bai, nu putem să-i lăsăm fără pâine, mai ales acum cu TVA micșorată. Eu zic că în cazul ăsta n-ar mai trebui pedepsiți nici hoții. Poate fură de foame, cum să-i privezi de asta? De fapt, șoferilor profesioniști nu ar trebui să li se facă nimic atunci când încalcă legea la volan. E absolut rezonabil să ți se ia carnetul de amator, dar să poți conduce în continuare pe drumurile publice un TIR de 25 de tone+. Dacă amatorii se întâmplă să fie prin preajma unui tritesticular cu enșpe permise, asta e, își face cruce, freacă iconițele de pe bord și speră la ce e mai bun. Iar cel mai mult îmi place treaba aia cu o ab