Concursul Maşina Anului în Europa, ediţia 2014, şi-a anunţat deja cele şapte modele finaliste, urmând ca în cadrul Salonului Audo de la Geneva, pe 3 martie, să fie anunţat marele câştigător.
Car Of The Year (COTY) a ajuns în 2013 la 50 de ani de existenţă, de-a lungul timpului fiind premiate mai ales maşini ale unor mărci de volum şi ale constructorilor de top. Totuşi în ediţia din 2014, probabil o premieră din acest punct de vedere, printre cele şapte finaliste nu se află niciun model al vreunui producător din top 5 mondial.
Vezi în imaginile de mai sus lista celor şapte finaliste ale competiţiei COTY 2014
O atenţie deosebită au acordat-o membrii juriului, în acest an, segmentului premium, acolo unde am avut parte de cele mai mari evoluţii. Lupta între cele trei mari rivale germane a dus la lansarea pe piaţă, probabil, a celor mai avansate şi mai luxoase maşini premium din istorie, BMW făcând pasul şi spre nişa modelelor electrice, acolo unde au lansat i3, un vehicul care va rămâne de referinţă pe această piaţă.
Va fi 2014 anul lui Tesla Model S?
Tot în sectorul vehiculelor electrice şi al modelelor premium Tesla Model S este cu siguranţă una dintre maşinile cu cel mai mare impact pe piaţă din ultimii ani, începând de la lansarea lui Toyota Prius încoace. Modelul S al lui Elon Musk a trecut până acum de toate testele celor de la NHTSA (corespondentul american al testelor Euro NCAP), dovedindu-se a fi cel mai sigur model testat vreodată. Modelul nu a fost însă testat în Europa, de către specialiştii Euro NCAP, însă rezultatele obţinute în SUA sunt promiţătoare.
Un rival puternic pentru Model S la titlul de Maşina Anului în Europa, din rândul maşinilor premium, este BMW i3. Gama i3 este nu doar un răspuns dat de germani la Tesla, ci şi modul prin care BMW a făcut pasul către segmentul electric, considerat viitorul lumii auto. Totuşi