Scris de A.S. - Contestat de-a lungul timpului, suspendat din funcţie la un moment dat, cercetat pentru uz de fals şi abuz în serviciu, mereu câştigător la concursurile pentru şefia transportului public timişorean, Ioan Goia este noul director general al RATT. Goia a fost unicul candidat la concursul organizat recent pentru postul de director şi a luat aproape nota 10! Nici primarul Nicolae Robu nu-l mai critică. Dacă în urmă cu un an Robu afirma că l-ar demite pe Goia, între timp edilul-şef a găsit alte explicaţii pentru „gaura neagră de la RATT”.
De procedura de selecţie/ evaluare pentru ocuparea postului de director general al Regiei Autonome de Transport Timişoara s-a ocupat, potrivit OUG 109 din 2011, Consiliul de Administraţie al RATT, for prezidat până acum câteva luni chiar de Goia.
Criteriile impuse? S-au cerut, pe lângă studiile tehnice, şi studii juridice, economice sau de administraţie, cel puţin 13 ani de experienţă în managementul unor regii autonome sau societăţi comerciale profitabile, din domeniul de activitate al RATT – transporturi urbane de călători, şi 9 ani vechime într-o funcţie de conducere, de director, potrivit anunţului de selecţie. Fostul (şi noul) director al Regiei, Ioan Goia, s-a încadrat cu brio – de altfel, doar el s-a înscris în cursă – şi a reuşit să promoveze cu nota 9,96.
Primarul Nicolae Robu dă însă asigurări că n-a fost un concurs cu dedicaţie pentru Ioan Goia.
„Numai domnul Goia s-a înscris la concurs (…) Aş vrea să precizez că acea vechime de 13 ani, impusă prin condiţiile de prezentare la concurs, nu este croită pentru domnul Goia, aşa cum s-a speculat la un moment dat şi cum mi-a fost teamă şi mie că ar fi, pentru că şi eu am reacţionat atunci când am aflat că e o vechime de 13 ani. Nu înţelegeam de ce e 13, de ce nu e 12 sau 10 sau 15, o cifră mai rotundă cumva. Nimeni nu a putut să îmi explice de ce e