Compania farmaceutică britanică GSK anunţă o serie de schimbări la nivel global în activităţile de vânzări şi marketing, inclusiv în România, printre care şi faptul că în premieră, va stopa plăţile către profesioniştii din domeniul sănătăţii pentru angajamentele acestora ca vorbitori şi pentru participarea la conferinţe şi congrese medicale.
Proiectul prin care vor fi stopate plăţile către profesioniştii din domeniul sănătăţii pentru angajamentele acestora ca vorbitori şi pentru participarea la conferinţe şi congrese medicale, va fi demarat în România începând de anul viitor. Acest proces de consultare va debuta la începutul lui 2014, cu scopul de a fi aplicat în întreaga organizaţie GSK, în toată lumea, până la începutul anului 2016.
Este vorba despre un proces global, de doi ani, ce va aduce o serie de modificări modului în care compania interacţionează cu profesioniştii din domeniul sănătăţii.
"În acelasi timp, organizaţia se îndreaptă către a opri plăţile profesioniştilor din domeniul sănătăţii pentru a vorbi despre produsele noastre sau ariile terapeutice în care activăm. De asemenea, GSK nu va mai acorda suport financiar profesioniştilor din domeniul sănătăţii pentru participarea acestora la conferinţe si congrese medicale; în locul acestor activităţi, vom finanta, în mod reactiv, educaţia medicală pentru profesioniştii din domeniul sănătăţii prin granturi educaţionale independente", se arată în comunicatul companiei.
Schimbări şi la nivelul vânzărilor
Totdată, de-a lungul anului 2014, GSK va implementa, la nivel global, un nou sistem de recompensare ce se va aplica tuturor angajaţilor GSK din vânzări şi care lucrează în mod direct cu profesioniştii din domeniul sănătăţii. România a făcut deja un pas în acest sens: pe piaţa locală, GSK a eliminat target-urile individuale de vânzări la începutul anului 2013, astfel în