* Legea parteneriatului public-privat, aprobată pe articole de plenul Camerei Deputaţilor
Legea parteneriatului public-privat, aprobată, ieri, pe articole de plenul Camerei Deputaţilor, a fost transformată într-un "vehicul electoral" pentru 2014, făcând loc unor practici netransparente care vizează, în unele cazuri, acordarea contractelor "pe ochi frumoşi" sau în funcţie de interese, ne-a declarat deputatul PDL Alexandru Nazare, fost ministru al Transporturilor.
Alexandru Nazare ne-a spus: "Legea PPP-ului este necesară, însă forma în care a fost adoptată de către membrii USL lasă foarte mult de dorit, din diverse puncte de vedere. În primul rând, introduce un sistem complicat în vederea aplicării legii: dacă o firmă doreşte să realizeze un astfel de proiect trebuie să îi scrie ministrului delegat pentru mari proiecte Dan Şova, care va promova un memorandum către Ministerul de Finanţe. De la Ministerul de Finanţe, proiectul ajunge la Bruxelles, care, după o evaluare, îl retrimite la instituţiile abilitate din ţară".
Potrivit declaraţiilor fostului ministru al Transporturilor, legea PPP îi acordă ministrului delegat pentru mari proiecte puteri sporite, Dan Şova având posibilitatea să acorde sancţiuni, în condiţiile în care ar exista anumite nereguli în cadrul proiectului de parteneriat. "Asistăm, practic, la o lege dominată de Dan Şova", susţine deputatul PDL Alexandru Nazare.
Fostul ministru al Transporturilor Alexandru Nazare ne-a mai declarat că renunţarea la contractele cu partenerul privat, în funcţie de "interesele naţionale şi locale", reprezintă o altă vulnerabilitate a legii, dat fiind faptul că termenii nu sunt definiţi în lege. "O altă prevedere din legea propusă de Guvernul Ponta şi care va pune pe fugă orice investitor este că aceste contracte vor putea fi reziliate unilateral din "motive de interes naţional sau local". Ce parteneri