Scandalul cărnii de cal, laptele infestat cu aflatoxină, Roșia Montană și problema câinilor comunitari din București au fost unele dintre cele cele mai discutate subiecte în mass-media online autohtone în anul 2013.
Acestea au generat un total de 67.843 de apariții în online-ul românesc în perioada 1 ianuarie – 1 decembrie 2013, conform unei analize de monitorizare realizată de MediaIQ, singurul serviciu de media intelligence din România.
Scandalul cărnii de cal
În februarie 2013, în magazinele din Marea Britanie au fost descoperite cantități importante de lasagna din carne de cal, etichetate și vândute ca fiind din carne de vită. Carnea utilizată pentru lasagna provenea de la un furnizor român. Subiectul a generat 3.212 apariții în online-ul românesc, cu un vârf de coverage media în data de 11 februarie 2013.
În cadrul acestui scandal, au existat și o serie de voci (companii și persoane) implicate. Printre cele mai menționate s-au numărat companiile Scandia Food Sibiu (firma producătoare a lotului de carne pentru lasagna – 952 apariții), IKEA (în contextul chifteluțelor retrase temporar de pe piață – 904 apariții) și Producție Ardealul (în contextul retragerii conservelor de carne de vită ,,Ardealul” – 198 apariții), respectiv Autoritatea Națională Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor (ANSVSA – 926 apariții) și Federația Națională ProAgro (122 apariții). În contextul discuțiilor despre carnea de cal, una dintre cele mai mediatizate figuri publice a fost cea a lui Vladimir Mănăstireanu, președintele ANSVSA. Acesta a fost menționat în 258 de materiale online referitoare la subiectul cărnii de cal.
Criza laptelui infestat cu aflatoxină
O altă criză alimentară amplu dezbătută în mass-media online a fost cea a laptelui infestat cu aflatoxină. Peste 13.000 de litri de lapte contaminat cu aflatoxină (o substanţă can