Publicaţia „New York Times“ descrie Dacia ca fiind cea mai „fierbinte“ maşină din Europa, iar analiştii citaţi spun că marca românească are monopol pe piaţa europeană a automobilelor low-cost, poziţie asigurată pentru următorii trei-cinci ani având în vedere că rivalii Renault nu ştiu cum să reacţioneze.
Oferind automobile care „îşi fac treaba“ la preţuri mici, de la 7.700 de euro cu tot cu taxe, Dacia şi-a făcut loc într-o Europă afectată de incertitudini eonomice şi şomaj ridicat, notează „New York Times“, care face referire la datele privind înmatriculările de autoturisme noi din Uniunea Europeană din primele 11 luni ale acestui an, publicate ieri de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile.
Vânzările Dacia în UE au crescut cu 21,1% în primele 11 luni din 2013 faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, la 260.500 de unităţi. Singurele mărci care se apropie de acest ritm de creştere sunt Mazda şi Jaguar, care au avansat cu 15,6% fiecare, însă cu un volum al vânzărilor mult mai mic, de 130.300 automobile în cazul mărcii japoneze, respectiv 24.600 pentru autoturismul britanic.
Jurnaliştii „New York Times“ susţin că Dacia ar putea fi „maşina potrivită la momentul potrivit“ în Europa, având în vedere situaţia economică de pe continent.
Analistul Jens Schattner de la biroul din Frankfurt al băncii de investiţii Macquarie spune că o Dacie ar fi "groaznică" pentru cineva obişnuit să conducă un Mercedes sau un BMW, dar reprezintă o soluţie de încredere pentru clienţii care caută strictul necesar.
"Dar dacă ai nevoie să ajungi din punctul A în punctul B, (Dacia, n.r.) oferă o tehnologie simplă, pe care te poţi baza, şi primeşti trei ani de garanţie. Este tot ceea ce ai nevoie", a afirmat el.
În continuare, Schattner notează că Dacia are poziţie de monopol pe piaţa automobilelor entry-level (cu fun