Lidl a practicat preţuri mai mici decât magazinele Plus, după preluarea acestora în 2010, şi şi-a dublat ponderea mărcilor proprii în vânzări, aceste produse fiind mai ieftine decât cele de brand, reiese dintr-un raport al Consiliului Concurenţei.
Cum au evoluat preţurile de achiziţie de la producători
Un alt aspect analizat de Consiliul Concurenţei este cel al preţurilor de achiziţie de la producători sau importatori. Evoluţia preţurilor medii de achiziţie ale Lidl şi Kaufland a fost comparată cu evoluţia preţurilor de achiziţie ale concurentilor şi anume: Real, Auchan, Carrefour, Penny, Profi şi Cora.
"Atât Kaufland, cât şi Lidl au înregistrat creşteri ale preţurilor de achiziţie, menţinând, însă trendul pieţei. Deşi grupul a înregistrat o creştere a cotei pe piaţă de achiziţii, acesta nu a fost în poziţia care să îi permită să-şi manifeste o putere sporită de cumpărare în relaţia cu furnizorii", sunt de părere autorii studiului.
De asemenea, Consiliul Concurenţei a analizat şi comportamentul retailerului Kaufland, pre- şi post- preluare a reţelei Plus.
"Astfel, s-a constatat că în aproximativ 94% din cazuri preţurile Kaufland au evoluat în mod similar cu cele ale concurenţilor. Tranzacţia nu a condus la creşteri generalizate de preţuri ale Kaufland, situaţia care se întâlneşte mai des fiind chiar de scădere a preţurilor. De exemplu, se poate menţiona situaţia preţurilor de vânzare a produsului „carne de porc”. Preţurile aplicate de Kaufland la acest produs au scăzut pe 4 pieţe din 5 analizate", se arată în raportul Consiliului Concurenţei.
Consiliul Concurenţei a analizat şi evoluţia preţurilor pe anumite categorii de produse comercializate de Lidl. Astfel, preţurile la ulei, pâine şi lapte au înregistrat creşteri la Lidl, dar şi în toate lanţurile de magazine analizate.
"Preţurile medii aplicate de Lidl au urmat, în