„Automobilul cel mai atrăgător anul acesta în Europa nu este BMW, Mercedes Benz sau Bentley. Este brandul ieftin al Renault, Dacia, născut în România”, potrivit jurnaliștilor de la New York Times.
Vânzările de autoturisme Dacia în Uniunea Europeană au crescut cu 31,1%, până la 24.600 de unităţi, în luna noiembrie, potrivit ACEA.
În primele 11 luni vânzările Dacia au depășit 260.000 de unități, înregistrând o creștere de 21,1%, ceea ce o clasează pe primul loc în Europa.
Dacia poate fi considerată îngrozitoare de către o persoană care conduce Mercedes sau BMW, dar este o mașină de nădejde pentru cei care vor să se deplaseze între punctul A și punctul B: “este o tehnologie simplă, de încredere și, pe deasupra, ai și o garanție de trei ani”. “Este tot ceea ceea ce-ți trebuie”, explică Jens Schattner, analist Macquarie, Frankfurt, scrie New York Times.
Succesul Dacia reflectă tendințele din domeniu: în timp ce extremele merg bine, autovehiculele din categoria de mijloc stagnează, mai scrie sursa citată.
Arnaud Deboeuf, responsabilul pentru Programul Entry al grupului Renault (programul în cadrul căruia sunt dezvoltate autovehiculele Dacia), recunoaște că este vorba despre avantajul oferit de criză, dar spune că a mai apărut un element care a contribuit la succesul Dacia: “A avut loc o schimbare de atitudine în rândul consumatorilor europeni; acum, oamenii nu mai vor să cheltuiască mult pe o mașină”, a explicat Arnaud Deboeuf, citat de NYT.
La rândul său, Carlos da Silva, analist la IHS Automotive, explică succesul Dacia prin apariția unei noi categorii de consumatori în vestul Europei, cea a persoanelor care înainte cumpărau un automobil vechi de cinci ani, dar acum preferă, cu aceiași bani, să achiziționeze un autovehicul nou.
Pericolul este ca Dacia să canibalizeze celelalte produse mai ieftine ale Renault, completează Carlos da