În ciuda trendurilor apărute, de-a lungul carierei de aproape 50 de ani în televiziune, Titus Munteanu şi-a păstrat valorile stabile. Veteranul care a murit pe 18 decembrie, la 72 de ani, a preferat formatele originale şi inovatoare, în detrimentul celor copiate din străinătate. Titus Munteanu a mizat pe onestitatea relaţiei dintre televiziune şi consumator şi a evitat producţiile vulgare.
Părintele Şcolii Vedetelor, care a murit joi la vârsta de 72 de ani, şi-a construit în timp repere profesionale stabile, indiferent de trendurile efemere ale televiziunii.
„Formatele străine sunt, pe de o parte, foarte scumpe, iar pe de alta, este greu de lucrat cu ele, pentru ca vin cu o sumedenie de restricţii“, declara el într-un interviu pentru „Formula AS“.
Specialistul ştia că nu orice are succes peste hotare prinde şi la publicul român, într-un context socio-cultural diferit. „Românii sunt nişte telespectatori «fiţoşi», rar se găseşte ceva care să le placă, iar când găseşti, trebuie să ştii foarte bine să păstrezi acel lucru“, analiza expertul care i-a lansat pe artiştii veterani precum Angela Similea, Mihai Constantinescu, Olimpia Panciu, dar şi pe cei din noua generaţie, dintre care Adi Despot, Călin Goia, Călin Geambaşu sau Gianina Corondan. „La noi nu erau aceste formate de import. Ele au apărut după 1990. Făceai o emisiune, apoi o luai de la zero şi făceai alta. Tot timpul eram nevoiţi să creăm. Nu luam formate internaţionale, formatele le făceam noi. Asta am învăţat de la Tudor Vornicu“, a zis specialistul, pentru „Adevărul“.
Pe lângă particularizarea în context socio-cultural, Titus Munteanu ştia că diversitatea e cheia succesului. „Când gândeşti o emisiune, trebuie să vizualizezi totul, de la decor la prezentator, de la etapele emisiunii, la public“, mai zicea el pentru „Formula AS“. „Telespectatorul trebuie mereu surprins cu idei noi