Cele mai multe procese, 358, au ca parte CNM Petromin, societate aflată într-un bizar proces de lichidare
La opt ani de la „decesul” dosarului Flota, afacerile în care a fost implicată flota naţională încă mai dă fiori magistraţilor constănţeni. Pe rolul instanţelor de pe litoral au fost înregistrate nu mai puţin de 572 de procese, bună parte dintre acestea încă în stadiul de judecare, plus încă nouă cauze la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie a României. Dintre acestea, cele mai multe, respectiv 230 de dosare, dau de furcă judecătorilor de la Tribunalul Constanţa, în timp ce Curtea de Apel Constanţa are 190 de procese, iar Judecătoria Constanţa 152. De departe cea mai procesomană companie s-a dovedit a fi Petromin, care are la activ nu mai puţin de 358 de dosare, urmată de Navrom, cu 159 de cauze şi Romline, cu 67 de procese. În prezent, doar Petromin mai există ca şi companie, fiind într-un enigmatic proces de lichidare, în timp ce celelalte două au fost de mult radiate. Chiar şi aşa, cei interesaţi de activele societăţilor de navigaţie de stat pot participa la licitaţiile pe care încă le mai organizează lichidatorul Navrom, pentru o serie de proprietăţi care nu au căutare pe piaţă.
Două procese pentru fiecare navă
Flota maritimă comercială a României avea peste 300 de nave în 1990, la care se adăugau vasele Flotei de Pescuit Oceanic Navrom Constanța, care a deţinut iniţial toate navele. Ulterior, Navrom s-a divizat în trei societăți, toate cu capital integral de stat: Navrom, Romline și Petromin. După 1989, majoritatea navelor românești au fost privatizate. S-au înființat 53 de societăți private care au exploatat în diverse condiţii cargourile, mineraliere şi petrolierele româneşti, până când toate au fost pierdute sau vândute. În 2011, sub pavilion românesc mai navigau doar cinci nave: cargoul „Albatros”, feriboturile „Eforie”, „Mangalia”, „S