După ce a desființat tramvaiele, iar troleibuzele funcționeză mai mult în sistem „demo“, primarul George Scripcaru a prezentat astăzi, într-o conferință de presă, ce autobuze electrice au urma că circule prin Brașov.
Scripcaru mai spune că primele autobuze electrice ar urma să fie introduse în Centrul Istoric, iar finanțarea ar urma să fie asigurată din fonduri europene.
Asta pe undeva prin 2016, dacă va fi accesat un program european. Noile mijloace de transport în comun ar urma să circule „de probă“, timp de o lună, de la 1 februarie 2014. Până acum, în România, astfel de autobuze, produse în China, au fost probate la Timișoara și Suceava.
„Braşovul este semnatarul Convenţiei primarilor de la Bruxelles, de acum câţiva ani, prin care ne-am angajat să reducem noxele cu 20% până în anul 2020, iar o componentă, care se încadrează pe strategia de eficienţă energetică, o reprezintă introducerea unei asemenea mijloc de transport în municipiul Braşov. Din datele pe care le avem în urma măsurătorilor efectuate şi care arată că această zonă şi centrul oraşului sunt cele mai poluate, se impune ca în centrul istoric să avem un asemenea mijloc de transport. Mai mult, avem strategia pe transport metropolitan la care lucrăm în prezent pe axa de mobilitate, care poate fi finanţată din fonduri europene. Cel puţin în 2016, în centrul istoric vom avea în circulaţie 2-3 chiar 4 asemenea autobuze, dar sunt optimist şi cred că vom face acest lucru pe mai multe trasee din municipiu“, a precizat Scripcaru.
Un autobuz electric costă, la această oră, 500.000 de euro, comparativ cu unul cu motor Disel (care funcționează pe bază de motorină), care este la prțul de 200.000 de euro, iar un troleibuz – 350-400.000 de euro.
Din estimările celor de la RAT Brașov, autonomia unui autobuz electric este de 170-210 kilometri pe traseele din Brașov, noile vechicule având ne