Cea mai “hot” mașină din Europa, anul acesta, nu a fost BMW, Benz sau Bentley. A fost Dacia, marca low-cost a Renault. Așa își începe articolul de astăzi jurnalistul David Jolly, de la New York Times.
Materialul este unul de analiză și sinteză, dacă putem să-i spunem așa. Este evident că motivul redactării acestui articol au fost rezultatele statistice ale pieței auto din Europa, publicate de Asociația Constructorilor de Automobile din Europa. În aceste statistici, Dacia figurează cu cea mai mare creștere din Europa, peste 21%, mult mai mult decât celelalte mărci. Nu este un rezultat de conjunctură, ci unul care durează de mai multe luni și chiar ani. Dacia a crescut încet, dar sigur, acaparând o cotă de piață pe care unele mărci japoneze o caută de decenii în Europa.
Povestea de succes a Dacia, scrisă pe scurt, într-un articol apărut într-un ziar de peste ocean este extrem de importantă. Șefii Renault au declarat că nici marca franceză, nici Dacia nu vor ajunge pe piața din SUA vreodată, cel puțin nu exsită planuri în acest sens. Dar articolul este extrem de util pentru viitorul mărcii Dacia pe alte piețe. De exemplu pe cele asiatice, unde Renault are planuri destul de serioase, respectiv să lanseze produsele Dacia sub marca Renault.
Citește mai mult pe Auto Industry News
Cea mai “hot” mașină din Europa, anul acesta, nu a fost BMW, Benz sau Bentley. A fost Dacia, marca low-cost a Renault. Așa își începe articolul de astăzi jurnalistul David Jolly, de la New York Times.
Materialul este unul de analiză și sinteză, dacă putem să-i spunem așa. Este evident că motivul redactării acestui articol au fost rezultatele statistice ale pieței auto din Europa, publicate de Asociația Constructorilor de Automobile din Europa. În aceste statistici, Dacia figurează cu cea mai mare creștere din Europa, peste 21%, mult mai mult decât celelalte mărci. Nu