Anul 2013 a adus rezilierea unui contract considerat păgubos pentru statul român, cel de construire a autostrăzii Transilvania de către americanii de la Bechtel, dar şi un eşec în privatizarea transportatorului feroviar de stat CFR Marfă. Anul 2013 a însemnat însă şi un nou pod peste Dunăre, la Calafat - Vidin, precum şi peste 100 de kilometri noi de autostrăzi (cea mai mare parte a acestor autostrăzi urmează să fie deschise până la finalul anului) ZF realizează până la finalul anului o retrospectivă în zece momente-cheie pe cele mai importante sectoare din business Citiţi pe ZF Corporate alte retrospective pe 2013 privind piaţa retailului alimentar (http://www.zfcorporate.ro/retail-agrobusiness/top-10-evenimente-ale-anului-in-retailul-alimentar-piata-cu-patru-miliardari-in-euro-11780048), dar şi în agricultură (http://www.zfcorporate.ro/retail-agrobusiness/top-10-evenimente-in-agricultura-in-2013-anul-in-care-romania-a-urcat-pe-locul-patru-in-topul-producatorilor-europeni-de-cereale-11765957).
1. Rezilierea contractului cu Bechtel
Compania de drumuri a reziliat în luna mai ultimul contract pe care îl mai avea cu americanii de la Bechtel, care trebuia să construiască autostrada Transilvania, de peste 400 de kilometri.
Compania americană a încasat peste 1,4 mld. euro pentru doar 52 de kilometri de autostradă finalizaţi şi alţi 64 de kilometri care sunt doar pe jumătate construiţi, pe ruta Suplacu de Barcău - Borş.
Potrivit acordului cu statul român, în urma rezilierii din acest an americanii urma să mai primească alte 37 de milioane de euro drept despăgubiri. Contractul cu Bechtel a fost semnat în 2003, în timpul guvernării Adrian Năstase.
2. Eşecul privatizării CFR Marfă
Anunţată cu surle şi trâmbiţe şi considerată unul dintre cele mai importante evenimente de anul acesta, privatizarea CFR Marfă, cel mai mare tran