Dintr-un anumit punct de vedere, Florica Prevenda este un artist atipic: a expus extensiv în străinătate, trăind din lucrările vîndute în Europa și America, în timp ce în România a rămas de o discreție surprinzătoare, fiind cunoscută unui mediu restrîns de specialiști. Atelierul său arată el însuși ca un cub de galerie, neobișnuit de bine organizat pentru un pictor, cu ferestre largi, care îl fac să arate și mai straniu în rigoarea minimalistă: lucrări finalizate așezate una peste alta, bibliotecă, spațiu de lucru, mică bucătărie, scaune pentru vizitatori, canapea pentru odihnă. Activitatea profesională (o puteți afla de pe site-ul artistei – www.floricaprevenda.com), prezența online, modul de expunere a lucrărilor, toate par calculate milimetric, fără grabă, ca și cum o strategie a așteptării momentului oportun a existat de la bun început (din anii ’90) și continuă să existe.
Voi începe o serie de articole despre piața de artă contemporană din România cu Florica Prevenda – perspectiva artistului. Tocmai pentru că a trăit din arta sa, pentru că s-a adaptat dinamicii unei piețe deja formate în afara țării, pentru că are viziunea scenei artistice din 1984 pînă în prezent și pentru că răspunde cu o franchețe și o detașare care îi validează deschiderea unei cariere construite de ambele părți ale Atlanticului.
De ce ați preferat și preferați să creați în țară și să vindeți în străinătate?
Creez în țară pentru că, în realitate, nu mi-am propus niciodată să plec de aici. Am o structură interioară care mă leagă foarte mult de locul în care m-am născut, de părinți, de familie, de atelierul de lucru ș.a.m.d. În plus, niciodată nu am putut crea în afară, nu m-am putut pune în starea de creație. Motiv pentru care am rămas în țară, mi-am gîndit proiectele expoziționale aici și am căutat contactele profesionale în Occident, în permanență, acolo unde știam că e